De dag na overmorgen

1 september 2019 - Utrecht, Nederland

Lieve familie, vrienden en (indien van toepassing) beste geïnteresseerden en onbekenden,

Via deze weg wil ik jullie meenemen naar Malawi, verhalen delen en inkijkjes geven in mijn dagelijkse leven daar. Dat betekent dus niet dat ik dagelijks blogs ga schrijven beste mensen, dat lijkt me wat veel van het goede. Over de frequentie van mijn bloggen zal ik me maar niet uitlaten, dan kunnen jullie me er ook niet op vastpinnen. Mocht u nou graag zo goed mogelijk op de hoogte blijven, dan kunt u ervoor kiezen om uzelf aan de maillijst toe te voegen (rechts onderaan de pagina als ik me niet vergis).

Van veel van jullie heb ik -met de nodige traantjes- al afscheid genomen. Ik realiseerde me daarbij steeds hoe blij en dankbaar ik ben voor de mensen die ik om mij heen heb. Het is een gek en onwerkelijk idee dat ik voor 5 maanden niet op Nederlandse bodem zal zijn. Deze periode is gevuld met 'laatste keren'. Een laatste keer met de hele familie, een laatste keer bij dispuut en een laatste keer in Nederland naar de kerk. Ik neem alles maar goed in mij op en geniet ervan. Momenten van enthousiasme en van spanning wisselen elkaar af. Het is goed dat de tijd bijna rijp is: aanstaande woensdag zal ik rond 18:30 dan echt vertrekken. Samen met Elise zal ik 5 maanden stage gaan lopen in het Nkhoma Mission Hospital.

In het midden van de spanning die dit avontuur met zich meebrengt wil ik mij ook bewust zijn van Gods aanwezigheid in mijn leven. Ik weet dat Hij ook daar is en ik wil dan ook in het vertrouwen op God vertrekken. Bidden jullie mee voor een goede reis en een goed afscheid de komende dagen?

Ik houd jullie op de hoogte. Veel liefs, Lisanne.

Update: vanaf nu wordt dit onze gezamenlijke blog! Elise kun je ook prima afkorten tot 'Lies', toch? :)

1. Leo:
    7 september 2019
    Laat ik dan als eerste een berichtje posten. :)
    Leuk dat je in alle drukte van de aanloop nog even een blog gemaakt hebt. Inclusief een foto van Schiphol (op het vliegveld toegevoegd?). Hopelijk heb je inderdaad soms de tijd voor een update.
    Ik ben benieuwd naar je avonturen. Veel plezier daar!